Dawn of dreams

Självuppfyllande profetia

Publicerad 2013-04-16 10:24:00 i citat

 
Detta citat innebär bl.a. att det blir såsom man tänker, självuppfyllande profetia kan man även kalla det för.
 
Om du exempelvis tänker att du inte kommer klara av provet eller redovisningen du ska göra på torsdag, då är sannolikheten väldigt stor att du inte kommer klara av det. Därför kan det vara bra att vara medveten om det så kallade självuppfyllande profetian.
 
Därför är det bättre att peppa dig själv och tänka: jag kommer klara detta!
Tänka att du gör så gott du kan tex. istället för att rikta in dina tankar på att du inte kan.
Så nästa gång du ska göra ett prov/redovisning eller något annat, tänk då: Jag kommer klara det här! eller jag gör så gott jag kan och det kommer gå bra!
 
Ha en fin dag!
kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela