Dawn of dreams

Mobbning

Publicerad 2013-04-03 00:03:00 i Allmänt

 
 
Jag blir så otroligt arg och ledsen när jag ser vad en del skriver till andra människor på nätet. Det läskiga är att när en börjar så är det ofta många som "hänger på"...
Men det har verkligen gått överstyr när jag ser personer som ber andra människor att ta livet av sig... Det gör mig gråtfärdig, över att man ens kan skriva så till en annan person. Ingen mobbning är såklart accepterbart...
 
Om ni själva har tendens att vara elaka mot andra så kan ni ju ta en funderare och fundera på varför ni gör så. Kanske är det så att ni själva mår dåligt över något och behöver få utlopp över era känslor och tankar. kanske kan ni må bättre om ni gör något åt att ni mår dåligt.
 
Jag var mobbad när jag gick i grundskolan därför vet jag hur det känns att bli utsatt för elaka ord m.m.
Önskar man kunde göra nåt för att förhindra mobbning... och det kan man göra, om alla börjar med sig själva..om alla tar en titt på sig själva och funderar på hur man agerar gentemot andra....
 
Nåja, nog om det här för denna gång..kände bara att jag ville ta upp det här efter att ha läst massa knäppa kommenterar till en viss person på nätet. Det gjorde mig ärligt talat ledsen.
 
Ta hand om varandra och visa att ni bryr er om varandra istället för att kasta skit på varandra.
 
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela